vineri, 11 iulie 2008

Cu vant


-La ce varsta sunt barbatii maturi sentimental?

-Depinde de varsta.


-Sa-i dau unda verde sau papucii?

-Da-i papucii verzi, ce sa te mai chinui . . .


-De ce nu trebuie sa ramai in relatii bune cu fostul?

-Ca sa nu te tenteze sa ti-o tragi cu el. N-o sa-l uiti asa niciodata si n-o sa poti sa te implici intr-o alta relatie cum trebuie. Si lui o sa-i creasca orgoliul cu 30 de procente si tie, daca faci asta, inseamna ca ti-a scazut creieru cu 50 de procente :D


-Sa ma implic sau sa nu ma implic in relatia asta?

Depinde de tipul de relatie. Oricum, cand zici "relatie", rezulta un 2 si il egalezi cu implicare. Daca v-ati vorbit sa fie stabila, implica-te cand vezi faptele, nu cand auzi cuvintele. Oricine poate da un mesaj ce contine cuvinte gen "pisi" , "iubitu" , "baby" , "ursulet" sau expresii "mi-e dol de u" , "ti pup dulshe dulshe" sau alte diminutive ce se vor a fi dragastoase, dar nu oricine ti le poate spune din inima, simtind cu adevarat ceva pentru tine. Cate nu spunem noi si dup-aia ne retragem vorbele sau recunoastem ca le-am spus doar de dragu de a le zice. Si aici vroiam sa ajung. La cuvant. Care poate taia inimi in doua, poate despietri un om, poate scoate la iveala unele sentimente, poate da nastere la reactii de tot felul, poate deschide sau inchide usi (si nu ma refer la "Sesam deschide-te") . Puterea cuvantului e printre cele mai mari puteri pe care le are un om. E pacat sa nu stii sa o folosesti. Ideal ar fi sa o utilizezi in scopuri bune, dar sunt sigura ca daca ai un interes reusesti sa-ti strangi cuvintele ca sa dai forma unei minciuni cat mai veridice. Secretul consta in ce cuvinte alegi. Poti deveni un mincinos si un ipocrit sau un tamaduitor de suflete. Sau sa-i manipulezi pe cei din jur. Oare nu asta vrem toti, mai mult sau mai putin constient? Nu avem acea dorinta de a fi lider si ca toti ceilalti sa joace dupa cum le cantam noi?

Tot ce vreau eu atunci cand pun cuvintele pe hartie, blog sau mai stiu eu pe ce (cred ca sufar de grafomanie in faza initiala :)) este sa am parte de o reactie. Indiferent care ar fi aceasta. Ce scriu de multe ori vine din experienta si incerc sa creez prin cuvinte stari, sentimente si ganduri cu care celalalt sa se identifice sau sa simta ca le-a trait cel putin o data in viata. Ca reusesc sau nu, asta o las la aprecierea lor. Pana acum am obtinut ce am vrut: lacrimi, zambete, melancolie, rasete, chiar si depresii. De ce vreau neaparat sa starnesc o reactie? Asta ma intreb si eu. Poate vreau sa vad ca sunt si eu buna la ceva sau poate, eu stiu, chiar exista o legatura intre ceea ce alegi cand ti se taie turta si ce o sa devii. Eu am ales pix, creion si bani. Nu pot sa deduc de aici ca o sa fiu bancher :)) . Pot doar sa o iau logic si sa cred ca datorita scrisului o sa fac multi bani. Sau pot sa o iau literar si sa spun ca datorita creativitatii si imaginatiei simbolizate de pix si creion o sa am bani. Sau pot sa o iau filosofic si bla bla bla.

O buna inventie ar fi falsometrul de cuvinte. Un fel de detector al gradului de adevar cu care sunt ele spuse. Stiu ca exista un detector de minciuni, dar nu trebuie decat sa raspunzi cu "Da" sau "Nu" , nu poti formula propozitii complexe afectiv teoretic, caci practic nu se stie. Ma refer la fraze gen: "te iubesc" , "mi-a fost dor de tine" , "am fost cuminte" , "sunt cu baietii la o bere", "am iesit cu fetele la suc" . Acuma nu declansa paranoia la nivelul creierului si nu te gandi ca orice cuvant trebuie pus la indoiala. Mai te ajuta si gesturile si mimica si tonul vocii si zgomotul / linistea de pe fundalul telefonului mobil cand il / o suni :)) . Pe parcurs o sa intervina si timpul si o sa apara necesitatea si firescul de a spune unele cuvinte. Cu toate astea, atentie umpic la primele fraze rostite la inceputul unei relatii din partea persoanei de langa: "te iubi" si asta la doar o luna de cand sunteti impreuna. Ti-ai facut tu o idee cam despre ce fraze vorbesc. Te bucura la inceput, este si normal. Ai impresia ca se pun bazele unei relatii stabile. E doar o impresie :-j . Mai mult ca sigur asta inseamna ca relatia voastra decurge extrem de repede si ca la un moment dat, adica mai devreme, o sa se cam strice lucrurile. Si va trebui sa gasesti cuvinte din ce in ce mai mari ca sa le repari. N-o sa mai ajunga doar un "te iubi" si un "pale lau ca te-am supi" . Astea sunt pseudo-cuvinte ( te doare gura sa le spui sau iti ocupa mult loc cand dai sms si nu vrei sa fii taxat/a pentru 2 mesaje? =)). O sa se ajunga la woooow, cuvinte adevarate, de tipul "te iubesc" si "imi pare rau ca te-am suparat". Apoi la "te iubesc mult de tot" si la "regret. . . ".Si cand ai spus "regret" si cel / cea de langa tine e in continuare cu capsa pusa si culmea, el / ea e de vina si nu tu, atunci, imi pare rau s-o spun folosind o expresie cam urata, dar "s-a dus pe pla" relatia voastra :D .

Deci iata cum poti sa-ti dai seama de gradul de parere de rau al acelei persoane, dupa cuvintele pe care le foloseste si cum poti calcula timpul pe care il mai ai de petrecut in acea relatie. Sunt ironica desigur, dar un sambure de adevar tot exista in ce am scris, daca nu cumva chiar a dat nastere la un copac.

Asa ca baby, mai bine fii sincer, iar daca sinceritatea ta raneste pe cineva, atunci foloseste diplomatia, dar nu mai amagi aiurea, nu mai distruge inimi si nu mai fa pe ceilalti sa planga ;;)

Un comentariu:

  1. dap, a amagi pe cineva si a da sperante pentru ca mai apoi sa i le narui... e cel mai naspa lucru pe care-l poti face cuiva. Daca nu mai ai anumite sentimente pentru cineva sau ai gasit pe altcineva mai bun.. fi sincer... si eventual da vina pe tine daca nu mai merge relatia, nu iti bate joc de sentimentele celuilalt... dar... deja o dau in diverse... sper ca e buna reactia asta a mea :p

    RăspundețiȘtergere

Vreo reactie?