marți, 26 mai 2015

Parfum de tei



     Imi place sa ma prinda 3-4 dimineata, sa deschid geamul si sa ma pot uita pe cer. Ma cam chinui sa vad cerul, caci e "cutia aia de chibrituri" de 8 etaje fix in fata mea. Dar e ok, macar il pot zari. Si e racoare afara si aerul pare curat, desi tu stai in Bucuresti si stii foarte bine cat e de poluat de fapt. Dar nu iti pasa. Pentru ca te uiti la stele si pe moment este tot ce ai nevoie. Iar parfumul de tei castiga in fata oricarui parfum de marca. (Oare de ce n-or face parfum cu esenta de tei?). Si Kiwi the cat e pe geam, langa tine si urmareste atent orice sunet de pasare aude prin copaci. "Nu stiu, Kiwi, sa-ti spun ce pasare e aia. Daca "dau" cu Shazam, imi zice el ce e? Pasarea maiastra". 
     Si astepti sa se faca 6 dimineata sa se deschida magazinul care a fost odata nonstop din spatele blocului, ca sa-ti iei o cafea, pentru ca nu stii sa faci o cafea. Pentru ca tu nu bei cafea, asa ca iti iei de fapt cioco-moco-coco-orinoco flower. Si-o apa la 2. Plata, ca stii ca cea minerala favorizeaza pietrele la rinichi. E si normal, scrie si pe ea ca e minerala, deci clar are minerale, deci clar - pietre. De moara. Pe care le tarasti cu tine de la magazin pana inapoi, acasa, dar macar te bucura teii aia care sunt si pe stanga si pe dreapta, infloriti. Mamaie facea in fiecare dimineata ceai de tei. Chiar si vara. Poate d-aia am fost un copil linistit. Chiar, am fost un copil. Ce vremuri! Uneori ma gandesc, de pe la ce varsta incepi sa prezinti "traumele" vietii de adult? Cand se formeaza cicatricile? Eu intr-un fel, am noroc, nu constientizez ce se intampla atunci cand se intampla, nu vad rana deschisa, vad direct cicatricea. Si asta "suge". Pentru ca trebuie sa incep sa o zgandar pana ce se face rana din nou. Caci doar asa pot pricepe ce s-a intamplat. Deci nu, nu am noroc. E ceva ce doar imi spun mie ca sa ma faca sa ma simt mai bine. Stiu ca nu functioneaza, dar tot trebuie sa fie spus acolo. E precum chestia aia, daca ridici colturile gurii, automat zambesti. Nu e un zambet pe bune, e tot ceva ce faci ca sa te simti mai bine, dar asta chiar functioneaza. Da, doar pe moment, insa "pe moment" e tot ce ai nevoie. Pana cand iti dai seama ca "pe moment" a fost motto-ul vietii tale. Si atunci nu mai vrei un "pe moment". Vrei un "permanent". Si nu unul obtinut la coafor. As vrea sa miroasa a tei tot anul. Poate asa ar fi pace si armonie. 

     Uite, e senin cerul. Cred si eu, la cat a plouat azi. Cerul senin pe timp de noapte e mai frumos decat cerul senin ziua. Ziua nu poti vedea stelele, noaptea insa da. Stii ca sunt acolo, dar cu ce te incanta daca nu le vezi? Pentru ca asa suntem noi, preferam sa credem in ceva ce vedem. Iar cand nu vedem, sa ni se demonstreze ca e acolo. 

     Voi incheia cu un citat clasic: "FLORI DE TEI, E POVESTEA EI/ IMAGINEA LUI RISIPITA PE ALEI" - ANDRE, "FLORI DE TEI".

     Mai scapa si Kiwi uneori pe tastatura si mai apasa pe cate un Caps lock.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vreo reactie?