luni, 28 ianuarie 2008

What's with the Americanization of our nation?


Ne-nnebuneste, ne sufoca, ne hartuieste efectiv...And it ain't loooove, baby :)) Ca tot vine acum Valentine's Day aka Ziua Indragostitilor, nu ca multa lume ar putea pronunta "Valentine" asa cum se pronunta la mama lui acolo, in America, simt nevoia necesara de a scrie despre generatia Mc'Donald's care ne-a americanizat si ne americanizeaza in continuare. Sa luam spre exemplu Dragobetele...Ce-s alea? :)) Ziua Indragostitilor la romani, corespondentul lui Valentine's Day, numai ca la noi se sarbatoreste pe 24 februarie si nu pe 14. Nu e vina ta daca nu ai auzit de aceasta zi, o calitate a Romaniei este modestia :)), nu prea ii place sa isi promoveze si sa isi valorifice bogatiile culturale. Revenind la disputa dintre noi si americani, eu as avea o intrebare: De ce ziua asta de "make love, not war" e pusa in luna lui februarie, cand e ger afara? :-? Asa ca eu imi voi serba propria mea zi a dragostei, prin luna lui iulie, ca doar asa vad eu iubirea, ca pe o caldura imensa care vine din interior (ne ajuta atunci si soarele desigur sa simtim dragostea , faceam si eu o corespondenta intre soare si iubire, ca simbolistii :P ) . Alegandu-mi propria mea zi de "indragosteala" , evit nebunia care se creeaza de 14 februarie si evit totodata sa las iubirea sa devina ceva comercial :D si banal, pe care toata lumea o sarbatoreste fix in ziua aia. Bine, eu vreau sa cred ca nu avem nevoie de o zi speciala pentru a ne aminti cat de mult ne iubim noi, dar deh, suntem oameni si toti uitam :)) si vrem o zi in care sa dam mai multa dragoste decat de obicei, sa mai lasam de la noi, sa facem gesturi dragute, si dam cadouri inimioooooaaaaare, ursuleti, chestii roooz si balonaseeeee si....ok, this is sick. I'll stop it!
Oricum, daca tot am luat noi de la americani pana si Halloweenu', de ce nu am lua si Thanksgiving Day adica Ziua Recunostiintei ? Finalmente nu mai conteaza ca poporul roman nu s-a format prin acostarea pelerinilor pe tarmul Marii Negre si ca nu am dat aici de indieni. Putem foarte bine sa adaptam si sa avem si noi Ziua Recunostiintei intre daci si romani :) Sau intre romani si italieni, ca tot ne lovim unii de altii.
Le-am luat sarbatorile, le-am luat si conceptul de fast-food. . . adica intregul lant de magazine cu mancare rapida :D , tanjim dupa hainele lor de firma gen O'Neill, Nike ( nu nu, Adidas si Puma sunt ale nemtilor ) Converse, ca doar cine ar vrea haine de firma create in casele de moda din Romania? Le vrem masinile, le vrem bling-bling-urile, le luam cuvintele din gura :)) (dom'ne, acum nu se mai zice "shlapi", se zice "flip-flops", nu ne mai place cum suna "suc de portocale", spunem "juice" de portocale, nu mai mergem la "film", mergem la "movieplex" si nu mai mancam "floricele", noua ne place doar "popcorn"), le-am preluat chiar si visul american (the american dream). Visul romanesc era "sa am cand o sa fiu mare, o casa, o masina si o vila cu piscina", acum ne-am stabilit alt "target" (nu mai pot sa spun "tzel" acum, nu?deja suna ciudat), vrem vila cu piscina, da' vila aia sa ne vina asa, fara sa muncim, sa o castigam cu pretul celebritatii;mai cantam, mai aparem pe la "teve", poate-poate :)) Ne dorim a fi o mica America, desi tzara aia se cheama United States of America, iar la noi nimic nu e unit. . . Nici macar oamenii in prostia lor nu sunt uniti, o tine fiecare pe a lui.
Totusi, e bine ca popor ca dorim fiecare aspect material placut al vietii unui american. . . La valori si la modul de a gandi nu ne bagam, poate altadata, cand voi deveni ambasador in SUA :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vreo reactie?