marți, 28 iulie 2015

Cel mai prost cuvant



"Sinceritate". Imediat ma gandesc la faptul ca persoana din fata mea minte sau omite sa spuna ceva daca insereaza un "Sunt sincer/a acum", "Vorbesc cat se poate de sincer" si mai ales un "Vreau sa fiu sincer/a cu tine". Caci daca ai zice adevarul (pana la capat) nu ai simti aceasta nevoie de "sinceritate". Oricum, eu nu am nevoie de sinceritatea asta a ta. Pentru ca o citesc imediat, dinainte sa aud cuvintele. Ti-o citesc in ochi, pe buze, in gesturi. Dar te las sa continui, sa turui despre cum crezi tu ca stau lucrurile. Lucrurile stau extrem de prost ce-i drept, dar nu pari sa observi asta. Aici aplici gresit "Go with the flow!". Aceste vorbe nu se folosesc decat la misto, cand iesi cu prietenii sa bei si o tii din bar in bar. 

"Sinceritate" - nu aduce decat vesti proaste, situatii idioate si intrebari ridicole. Suna mai urat decat "Trebuie sa vorbim". Nu am intalnit pe nimeni care sa inceapa cu "La modul cel mai sincer acum" si sa imi spuna cat de bine si de fericit se simte. Nimeni. Niciodata.

Nu dau doi bani pe sinceritate daca eu nu o cer. Nu vreau sa stiu dramele altora, nu vreau sa stiu ce ii framanta noaptea, nu vreau sa stiu nimic trist despre viata lor. Decat daca imi sunt persoane dragi si ii pot ajuta cu ceva. Dar nu imi impuia mie capul cu problemele tale "existentiale" pe care eu consider ca singur/a ti le creezi. Mai ales daca iti dau solutii. Si tu le ignori. Si te incapatanezi in "sinceritatea" ta. Eu le am pe ale mele. Nu mai am rabdare, timp si energie sa fiu dadaca pentru persoane care efectiv habar nu au pe ce lume traiesc, se plang incontinuu si nu stiu ce vor. Am tot facut asta. Mi s-a luat. E munca de Sisif. Si pana nu se dau ei cu capul de prag degeaba incerci tu sa le arati realitatea. Sincer acum. Vreau doar partea frumoasa sa-mi fie aratata. Partea urata o vad si singura. O intuiesc, stiu ca e acolo. Cand o sa te intreb despre demonii tai atunci o sa stii ca-mi pasa. Si atunci vom face cunostinta oficial. Ti-i voi prezenta si eu pe ai mei. Si-ti vei da seama ca partea frumoasa cantareste mai mult decat cea urata si nu vei mai fugi. 

Cuvantul asta e o arma. Te loveste cand nu te astepti. Iti da falsa impresia ca persoana aia chiar e sincera cu tine, s-a deschis in fata ta, te simti chiar si prost ca te-ai ferit sa faci si tu asta. Opusul sinceritatii? Intuitia. Sinonim cu sinceritate? Falsitate. 

Si nici "ok" nu e atat de ok. Sictir mai mare nu exista si nici ironie atunci cand il folosesti. Mai ales insotit de un smiley face. Un cuvant total sec, nu-mi zice absolut nimic. Decat ca nu ai imaginatie. Si in "Facebook" exista ok. Dar feisbucul numai ok nu e. Il iei prea in serios. Vorbesc foarte sincer. #sodeep

Oamenii sunt sinceri cand beau. Si asta e foaaaarte "ok". Ugh.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vreo reactie?