luni, 23 aprilie 2012

Pune scortisoara!


Daca ar fi sa aleg dintre toate condimentele, as alege doua pe care sa le am mereu. Nu sarea in bucate, nu sarea si piperul, pastram doar piperul si punem scortisoara. De ce astea doua? De ce nu?
Eu oricum cu sarea nu ma inteleg, mereu pun mai putina decat trebuie, ceea ce cred eu ca-i bine, ca daca mancarea-i prea sarata, nu mai ai cum s-o dregi, asa isi pune fiecare cat vrea.
Eu pun la scortisoara la orice (la orice mai poate fi si comestibil dupa ce pui scortisoara). Imi pun in cafea, imi pun in lapte, imi pun in cereale, in sucul de portocale, in compozitia pentru prajituri, la torturi cu ciocolata, in orezul cu lapte, imi plac inclusiv clatitele cu zahar si scortisoara in loc de gem. Si inghetata de scortisoara e preferata mea, pacat ca nu o gasesc foarte des. . .
Si ceaiul de scortisoara este super bun si face bine la gat daca te macina tusea.
Am chiar si lumanari cu scortisoara.
O pun si in compoturi. (nu lumanarea)
Si in salata de fructe cu banane, piersici, capsuni si ananas.
Merge de minune si la placinta cu mere. . . si la cea cu dovleac.
O poti pune si in bautura: vin fiert, sangria.
Face bine si la ten daca o amesteci cu putina miere.
Asa ca da! eu votez scortisoara. Alte condimente parca sunt prea egoiste si fura gustul mancarii, vrand sa iasa doar ele in evidenta. Dar scortisoara amplifica toate celelalte arome, lasandu-se pe ea la urma papilelor tale gustative.
Piperul. . . Pai daca sarat nu imi place, imi place picant. Dar nu asa, de neam prost cu boia iute si chilli, cu o subtila aroma de piper. Asa ca pun piper in tot ce gatesc, mai putin in ciorbe. Eu nu amestec in mancare si zic "Mai tre' putina sare". Nu, "Mai tre' putin piper".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vreo reactie?