duminică, 28 septembrie 2008

Story tale cu morala


Mereu m-au fascinat povestile cu personaje fantastice care iti indeplineau dorinte. Spre exemplu, Alladin. Freaca lampa si iese duhul care ii spune ca ii va indeplini 3 dorinte, oricare ar fi acestea. Si ala ii zice ca vrea una, ca vrea alta si le termina imediat. Eu ma gandeam intotdeauna, de ce nu-i duce capu' sa spuna:"Vreau ca prima dorinta sa fie sa-mi indeplinesti toate dorintele de-a lungul vietii!" ? Si punandu-mi aceasta intrebare am aflat si raspunsul. Pana si in povesti exista cate o lectie de morala. Ii indeplinea doar 3 dorinte pentru ca acesta sa se gandeasca la ce este mai bine si sa pretuiasca fiecare dorinta in parte, sa nu le risipeasca pe nimicuri. Insa mai toti din astfel de povesti gen cu pestisori de aur, cer sa aiba multi bani si finalmente nu a iesit bine nimic. Deci banii n-aduc fericirea. Nu ti-o aduc daca nu esti implinit pe plan spiritual, daca nu esti iubit si nu iubesti. Dar daca ai iubire si nu ai bani, eu cred ca e mai greu sa iti mentii acea iubire. Fericirea tine doar o clipa si in clipa aia, banii sunt inutili si doar in clipa aia poti afirma ca banii nu aduc fericirea pentru ca atunci chiar esti fericit si nu ai nevoie de ei, sunt inlocuiti de acea stare suprema de beatitudine. Dar dupa ce va trece, o sa vrei banii pe care ii negai atunci cand erai fericit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vreo reactie?